Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Inilah Wajah Jenazah Yang Diidamkan... Pengebom Bali...


Tatap wajah mereka puas-puas...buatlah penilaian kita sendiri.Manis jika dilihat wajah mereka.Samada mereka syahid atau tidak,itu kerja Allah.Sebagai sesama muslim,mari kita doakan roh mereka ditempatkan di kalangan hamba-hambaNya yang soleh.

Tetapi al-kisahnya,pihak berkuasa Indonesia agak ‘pelik’ kerana mereka bertiga terus meninggal dunia selepas satu das tembakan sedangkan sebelum ini kebanyakkan banduan hanya menemui ajal selepas ditembak sebanyak tiga kali di bahagian tersebut.Katanya, media Indon melaporkan yang ketiga-tiga mereka juga sering menangis akhir-akhir ini terutama bila mengetahui yang ajal mereka akan tiba.

Ketiga-tiganya bagaimanapun menolak untuk dipakaikan sarung muka ketika hukuman dijalankan, pun begitu, permintaan awal mereka supaya tubuh mereka dipancung daripada ditembak, ditolak oleh pihak berkuasa IndonesiaApa yang menarik, kata member aku, media Indonesia turut melaporkan secara meluas bagaimana kira-kira satu jam sebelum kedatangan jenazah pengebom Bali, Amrozi dan Muklas, orang kampungnya mendapati kawasan sekitar rumah Hj. Tariyem, dikejutkan dengan kedatangan tiga burung belibis yang melayang-layang di udara Desa Tenggulun, Solokuro, Lamongan.

“Ini menandakan jenazah mereka langsung bertemu dengan Allah. Burung itu bidadari yang menjemput,” ungkap Haji Ahmad, salah satu pendukung Amrozi.

Mereka yakin jenazah ketiga-tiga itu mati yang telah dijantung pada hari tadi, Amrozi, Muklas dan Imam Samudra akan masuk surga.

Jenazah Amrozi tiba sekira pukul 9.20 WIB , dengan menggunakan dua kereta ambulans yang bertuliskan Puskesmas Tikung disertai kereta Polis dari Balai Polis Lamongan dan Bojonegoro

Sebenarnya, lepas mengetahui ketiga-tiga mereka menjalani hukuman, aku dah agak cerita-cerita macam ni pasti akan keluar.Wartawan Mastika sepatutnya dah pergi ke sana, confirm boleh bawa banyak story.Bagi aku, Alhamdulillah sekiranya mereka syahid dan diterima Allah ke syurga tetapi aku juga percaya yang bukanlah urusan kita untuk meneka.

Syurga dan neraka urusan Allah…jangan hanya membuat andaian berdasarkan rupalah, bau mayatlah, keadaan mayatlah. Siapalah kita untuk mengetahuinya.Tetapi itulah manusia. Manusia sentiasa mahu meneka…malangnya mereka selalu gagal menafsir!

Al-Fatihah.

1 Kesan Parut:

Sharifah Natasha berkata...

Al-Fatihah...sebaknya...May Allah Bless Them