Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

BErSaMa KaNaK-kAnAk RiAnG

...Assalamualaikum dan Salam Sejahtera buat Sahabatku sekalian...

"Alamak jam dah pukul 4pm!Adoi,jam 3pm sepatutnyer berada kat Majis Uniten!Aku kan jadi Urusetia Kem Anak-Anak Soleh TNB kat Masjid Uniten!",Jerit aku di dalam hati ini apabila mengetahui aku sudah lambat.Serik jugak aku akhirnya buat rawatan resdung aku.Yelah saja nak guna cara baru yakni Earcandling.Mahal lak tu.RM100.HuHU..tapi lega la skit kerana resdung aku dah kurang.Kesibukan membuatkan aku kadang-kandang lupa nak jaga kesihatan diri sendiri."Nak kena kahwin cepat juga aku ini",ketawa kecil hatiku.

"Abang Lukman,maaf yer,ana lambat kerana buat rawatan tadi.Maaf sangat",pohon ku kepada pengarah program."Takpe-takpe ana tak kisah",balas Abang Luqman dengar nada yang tenang. Fuuhh,lega dapat bos macam ini.Aku tengok ramai benar kanak-kanak riang yang umur mereka 7 tahun hingga 14 tahun.Semua muda-muda belaka.Ada yang perangai budak-budak sangat.Eh dah kata umur 7 tahun memang budak-budak la kan.hehe.."Ustaz Faiz,Ustaz Adli mana?",mengerut kening aku mendengar aku dipanggil sedemikian rupa.Nak gelak pun ada tapi aku layan jer.Yela melayan kanak-kanak kecil kan.Macam-macam karenah budak-budak ini.Yang besar pun buat kepala mereka juga.Yela kan badannya besar maka mereka cume menjadi bos pada budak-budak kecil ini.

Aku pulang awal pada malam pertama kem ini.Aku tulis artikel ini sejam selepas aku pulang dari kem itu.Selamat dekat je kem itu dari rumahku.Esok aku kembali lagi.Menjadi urusetia yang insyaAllah akan setia cuma tengah hari itu mungkin kurang setia kerana aku akan menyertai rakan-rakan sekolah lama ke majlis perkahwinan yang juga rakan sekolah kami.Namanya Haslinda.Aku ucapkan Selamat Pengantin Baru buat Haslinda.Moga menjadi isteri yang solehah.InsyaAllah dirahmati rumahtangga yang dibina.Pagi ahad pula kemungkinan aku akan menyertai homestay baitul jundi ke Taman Tema Air Pedas N9.Hehehe,lama dah tak main air.hehe.. Join jadi budak-budak kecil best jugak kan.Syukur pada Allah,aku isi cuti aku ini dengan penuh manfaat.Berpeluang menjadi Fasilitator kepada 3 kem dan juga menjadi pengarah yang kena buat proposal program pada tahun hadapan.Berat benar tanggungjawab ku ini.InsyaAllah,dipermudahkan urusanku ini.Amin ya Allah...

0 Kesan Parut: