Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Personaliti Anda:Ada 4,Anda Yang Mana Satu? (PART 3)

BAHAGIAN 3:CIRI-CIRI POWERFUL CHOLERIC (PC)
Macam panas je artikel pasal personaliti ini.Ramai kata tak seronok buat ujian personaliti lah,khurafat lah,menipu lah.Ana dahulu pun seperti kalian.Cuma bila bertemu 4 karakteristik ini,ana macam tak percaya,ianya hampir persis dengan diri ana.InsyaAllah,setelah anda melakukan ujian ini, anda akan lebih mengetahui ciri-ciri masing samada kelebihan atau kekurangan yang dimiliki oleh kalian.Maknanya selepas ini kita lebih memahami sahabat serumah,sekelas mahupun ahli keluarga kita.Paderi Kristian menggunakan ujian ini untuk mendekati orang Islam untuk berdakwah dengan mereka.Mereka perlu mengetahui latar belakang personaliti seseorang itu kerana setiap orang ada sensitifnya dan ada cara untuk melembutkan hati mereka.Ana telah terangkan 2 personaliti sebelum ini iaitu Popular Sanguine (PS) dan Perfect Melancholic (PM).Jom kita usha pula yang ketiga iaitu Powerful Choleric (PC).

Secara ringkasnya,mereka yang dominan (banyak peratusan pada ciri ini) bersifat bossy.Sukakan pada watak pengarah dan mereka ini dengan mudah digelar Diktator.Pemimpin terbaik adalah dominan pada personaliti PC ini.

KELEBIHAN POWERFUL CHOLERIC:

1. Dilahirkan sebagai pemimpin.
2. Sangat suka pada kebebasan pada dirinya dan tidak suka diarahkan kerana dia menganggap hanya dia layak mengarah.
3. Suka pada kejayaan.Dilatih untuk berjaya dalam semua perkara.Sebab itu pemimpin seperti ini berjaya memenangi hati Rakyat.
4. Berpandangan jauh.Orang lain akan tentang apa yang difikirkannya tetapi keputusan selepasnya akan membuatkan orang lain takjub akan kebolehannya berfikir di luar kotak.
5. Lebih suka pada yang praktikal dan mahu selesaikan sesuatu perkara dengan praktikali.
6. Sangat pantas membuat keputusan.
7. Mempunyai ramai musuh namun musuh menghormatinya sebagai lawan.
8. Suaranya didengar oleh semua orang.Sangat dihormati dan digeruni kawan dan lawan.

KELEMAHAN POWERFUL CHOLERIC:

1. Terlampau mengarah hinggakan orang meluat. (BOSSY)
2. Panas baran dan tidak penyabar.
3. Bersikap kasar dan tidak cermat hingga selalu menyinggung perasaan orang lain.
4. Keputusan yang tidak menentu.Seseorang yang boleh berubah mengikut keadaan.
5. Sangat mengharapkan bantuan orang lain dan tidak mampu hidup sendirian kerana kuasanya bergantung pada sokongan orang bawahannya.
6. Suka mencetusakan kontroversi.

PASANGAN SANGAT IDEAL UNTUK MENDIRIKAN RUMAH TANGGA:
PEACEFUL PHLEGMANTIC!!!

SETERU UTAMA:
POPULAR SANGUINE!!!

Contoh Insan PC:
DR MAHATHIR
SADDAM HUSSEIN
SEBARANG KETUA YANG TEGAS DAN BERSIKAP BOSSY

JIKA UJIAN DI BAWAH MENUNJUKAN ANDA DOMINAN PM,MAKA CIRI ANA LEBIH PADA PM.JIKA PM DITEMPAT KEDUA MAKA ADA SEDIKIT CIRI PM PADA DIRI ANDA DARIPADA YANG DOMINAN YANG ANDA MILIKI.SELAMAT MENCUBA!!!

UNTUK KE UJIAN PERSONALITI SILA KLIK LINK DIBAWAH DAN JAWAB DENGAN JUJUR!SILA JAWAB HANYA SATU YANG TERBAIK BAGI SETIAP ROW!!!JIKA TIDAK FAHAM MAKNA INGGERISNYA,SILA LIHAT KAMUS!!!WAJIB CUBA!SERONOK!!!


http://www.oneishy.com/personality/personality_test.php


0 Kesan Parut: