Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Berjaga-jaga jika tidak lahirkan zuriat!


AL-KISAHNYA:
Seorang wanita berusia 30 tahun dibakar suami dan mentuanya kerana gagal untuk memberikan zuriat selepas sembilan tahun berkahwin.

Lata melecur hampir 55 peratus badannya dan dilaporkan dalam keadaan kritikal di sebuah hospital tempatan.

Suaminya, Sanjay, 31, ibu mentua dan abang iparnya ditahan selepas Lata mendakwa mereka melakukan jenayah berkenaan terhadap beliau, kata kenyataan mangsa kepada polis.

Seorang pegawai polis berkata bahawa Lata dilaporkan dianiaya suaminya yang menganggur dan mentuanya pada petang Jumaat lalu kira-kira jam 6.30 petang di Geeta Colony, timur Delhi. - Agensi
Destinasimu:
Aduhai,macam-macam hal kat dunia ini.Selamatlah yang melakukannya bukan Muslim.Islam meletakkan isteri di bawah perlindungan suaminya maka adalah tanggungjawab si suami melindungi suaminya.Tidak boleh didera atau dikasari si isteri kecuali jika si isteri itu Nusyuhz iaitu menderhaka pada arahan suami yang baik.Namun tidak disakiti si isteri sehingga cedera fizikalnya.Itupun bertahap-tahap iaitu teguran,diasingkan tempat tidur kemudian baru dipukul si isteri yang tidak menyakitkannya sekadar untuk memberi peringatan yang baik.Itulah beza Islam dan yang lain.

0 Kesan Parut: