Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Siapa Sasterawan Kita?


Seorang Guru melihat Shima sedang mengantuk dan hampir tertidur di dalam kelas.. Kerana itu Guru tersebut segera memberi soalan kepada Shima.. 

Guru : Shima.. Siapa Sasterawan Kita? 
Shima : eh.. tidak tau cikgu... Bukan saya cikgu.. 
Guru : Cepat Shima.. katakan siapa Sasterawan kita? 
Shima : Sumpah cikgu.. bukan saya..! 


Kerana kesal.. Guru itu mengadukan hal tersebut kepada Dato Rahman.. bapa Shima.. yang merupakan seorang pemimpin yang paling ditakuti. Setibanya di sekolah, Dato Rahman berjumpa dengan anaknya Shima.. 

Ayah : Shima.. cepat katakan siapa Sasterawan kita 
Shima : Sungguh ayah.. saya tidak tau.. 

Dato Rahman marah.. dan terus menampar Shima.. 

Ayah : Cepat!.. jangan malu2... katakan.. siapa Sasterawan kita
Shima : Betul Ayah.. Bukan saya.. saya tak tahu (sambil menahan sakit) 

Dato Rahman memukul Shima hingga jatuh ke lantai.. Dan pukulan demi pukulan, bahkan tendangan... dan Shima Tetap menjawab..
"Saya tidak tau.. bukan Saya.." Melihat anaknya sudah setengah mati.. akhirnya Dato Rahman kembali berjumpa Guru Shima.. 

Guru : Bagaimana Dato?... 
Dato Rahman : Entahlah cikgu.. nampaknya memang bukan dia...!



0 Kesan Parut: