Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Al-Kisah Dua Ekor Anjing


Kisah 2 Ekor Anjing
Pada suatu masa dahulu ada dua ekor anjing. Anjing A dan anjing B. They all berdua nie tinggal di sebuah pulau. Setelah agak lama di situ mereka merasa bosan dan berhasrat untuk pindah ke tempat lain lalu si anjing A ni pun mencadangkan perkara itu kepada rakannya.

Setelah persetujuan dicapai anjing A tadi mengadakan latihan dengan belari 20 kilometer sehari, angkat berat dan berjogging (iyala… menguatkan stamina untuk berenang ke seberang…kunun2nya nk cari awek la nie…).

Tapi anjing B tadi buat selamba je… tak ada persiapan langsung. Lalu anjing A nie tadi bertanye, “eh..kau tak buat persiapan ke? rileks je?” Anjing B menjawab, “tak payah buat persiapan semua dah siap”.

Anjing A nie hairan dan berkata pada anjing B.”Lantak kau la,” dan terus dengan latihannya. Maka hari yang dinantikan pun tiba, maka berenang la si anjing A tadi ke seberang… dia menyangkakan yang kawannya si anjing B masih lagi berada di pulau… tetapi alangkah terkejutnya dia bila mendapati yang rakannya anjing B telah sampai dan sedang rileks di tepi pantai.

Lalu si anjing A nie bertanya pada anjing B,”Macamana kau bleh sampai dulu?” Lalu jawap si anjing B..

“Aku ni kan anjing laut!”


0 Kesan Parut: