Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Lawak Takleh Dimaafkan!



Rumput dan Kuda 

Seorang guru lukisan sedang melihat kertas lukisan milik pelajarnya yang paling malas. 
Cikgu : "Lukisan apa yang kau buat nie Abu, kosong je?" 
Murid : "Kuda makan rumput, cikgu!" 
Cikgu : "Rumputnya mana?" 
Murid : "Sudah habis dimakan kuda, cikgu," 
Cikgu : "Habis tu, kudanya mana?" 
Murid : "Sudah pergi, cikgu! Kalau rumputnya sudah habis, buat apa kuda tu masih di situ?"
 


Pengemis gila 

Pengemis : Pak Cik! Kasihanilah saya, saya orang bisu. 
Bapak : La? Orang bisu tak kan bleh cakap lak? 
Pengemis : Eh, salah! Orang tuli, Pak Cik! 
Bapak : Tak kan bleh mendengar? 
Pengemis : Eh, bukan! Orang buta, Pak Cik! 
Bapak : (Sambil mengeluarkan wang receh)Tidak ada duit!! 
Pengemis : Itu ada tiga ratus ! 
Bapak : Katanya buta, tak kan boleh melihat? 
Pengemis : Salah lagi. Orang gila, Pak Cik!! 


Demam Malaysian Idol 

Disebuah majlis akad nikah, pengantin lelaki bernama Hassan (budak jaga lembu - bukan nama sebenar) : 

Kadi : Hassan... 
Pengantin Lelaki : Saya ustaz... 
Kadi : Dengar baik2 ya Hassan...."Aku nikahkan akan dikau dengan si Polan binti Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiii" 
Pengantin Lelaki : "Aku terima nikahnyaa si Polan binti si Polan dengan mas kahwinnya RM 80 tunaiiii" 
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi pertama) 
Saksi Pertama : Sah 
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi kedua) 
Saksi Kedua : Sah 
Kadi : Sah ? (ditanya kpd saksi ketiga) 
Saksi Ketiga : Errrr....lontaran suara awak tidak jelas...saya tak dengar apa yg awak cakap....pitching berterabur ke laut..jiwa awak kosong...takde feel.... low note tak sampai, high note awak takde kawalan.. sepatutnya ditahan..falseto lemah... 


Wanita dan Lelaki Tua 

Seorang wanita sedang berjalan menuju kearah seorang lelaki tua yang sedang berehat di serambi rumahnya. Setelah tiba, wanita itu berkata, " Saya tengok encik ni ceria aje. Apa rahsia yang menyebabkan encik panjang umur dan sentiasa ceria?" 

"Takde rahsia apa pun. Cuma saya merokok 3 kotak besar sehari, minum arak, makan makanan berlemak, makanan segera dan tak pernah sekalipun bersenam", kata lelaki itu.

"Wah! Hebatnya encik", kata wanita itu. "Berapa usia encik sekarang? 

"Dua puluh empat."

0 Kesan Parut: