Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Gempa Bumi di Manjung,Perak.Amaran dari Langit?


Gempa Bumi Lemah Landa Manjung, Perak
(SUMBER BERNAMA)

KUALA LUMPUR, 29 April (Bernama) -- Penduduk di beberapa kawasan di Manjung, Perak, merasai gegaran akibat gempa bumi lemah berukuran 2.6 skala Richter melanda kawasan itu pada pukul 9.35 malam ini.

Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia, gempa bumi itu berpusat di latitud 4.3 utara dan longitud 100.6 timur dan terletak 11 km dari utara Pulau Pangkor.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan dan kemusnahan berlaku akibat gempa bumi itu.
____________________________________________________________________
DESTINASIMU:Korank rasa gempa bumi ini kebetulan ke?Ianyer berlaku 3 hari selepas berlangsungnya Karnival Maksiat bergerak terbesar di Malaysia iaitu Jom Heboh.Allah masih menyayangi hambaNya yang soleh di kawasan Manjung Perak.Jika tidak terbaliklah bumi di situ. Ana tak pasti apakah sudah keluar arahan dari Harussani (Mufti Perak) yang melarang diadakan konsert dan karnival ini.Hanya Allah yang tahu.Golongan yang mempunyai kuasa mengeluarkan fatwa seperti mufti perlu dan wajib mengeluarkan kenyataan untuk mengharamkan konsert ini.Sangat sakit mata memandang.Rasanya Manjung bukanlah majoriti sangat Melayunya tetapi semasa konsert malamnya,mojoriti yang datang ialah Melayu beragama Islam!Yang berkeluarga itu,kenapa perlu dibesarkan anak-anak dalam suasana non islamik?Banyak lagi cara berhibur menurut Islam.Mengapa pilih jalan hitam?
Rasanya masa kerajaan Perak dahulu sebelum dirampas secara zalim,mereka mengharamkan Jom Heboh.Yelah walaupun ada yang katakan MB dia jadi pak turut DAP lah,tetapi mereka juga faham konsep haram dalam Islam itu.Maka mereka sokong pengharaman konsert ini. Tetapi malangnya kerajaan yang baru ini (majoritinya Islam) menghalalkan benda yang haram.Ishk,takut ana tengok sekarang.APa nak jadilah.Dah la rumah dan kampung ana di Manjung Perak.Tolonglah jangan mengotorkan bumi Perak umumnya dan Manjung khususnya. Cukuplah tangan-tangan anda yang mengotorkan bumi Allah.Jangan ditambah lagi.Malaysia yang berada di luar kawasan lingkaran api pasifik pun sekarang sudah terasa tempias gempa bumi.AGak-agak sampai bila kita nak merasa selamat?Bumi ini makhluk Allah dan jika Allah katakan "Jadilah..."maka pasti dan pasti akan terjadilah ia.Fikir-fikirkan.Ana memang anti Jom Heboh.Selepas je konsert mesti berpeliseran anak-anak Islam bersama pasangan haram mereka.Insaflah...Takkan nak tunggu malaikat Izrail depan mata baru nak taubat.Dengan kesakitan dan kekalutan,dah tak ingat dah masa itu untuk bertaubat.Nauzubillah....

1 Kesan Parut:

Tanpa Nama berkata...

haah , mungkin ada kena mengena.

tolonglah . bila laa kerajaan malaysia ni nak berubah..huhu