Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Ramalan Gempa Padang Tercatat Dalam Al-Quran!


Salam sejahtera.. Buat pertama kalinya marilah kita umat Islam menyedekahkan Al-Fatihah kepada arwah-arwah yang terkorban dalam bencana gempa bumi di nun seberang laut kita iaitu di Padang Indonesia.Setelah pelbagai keajaiban di Acheh yang menjadi tanda kuasa Allah dan Islam,ditunjukkan lagi kekuasaannya apabila bukti berlakunya Gempa Bumi kuat di Padang telah diberitakan olehNya lebih 1400 tahun yang lalu.Bagaimana?Gempa bumi di Padang berlaku pada jam 17:16 dan juga pada jam 17:58 dan di Jambi pada jam 8.52 hari yang berikutnya.Apa yang signifikannya dengan masa itu dengan keajaiban Islam umumnya dan keajaiban Al-Quran khususnya?Perhatikan makna ayat 17:16,17:58 dan 8:52 di dalam Al-Quran:

1. 17:16 |Al-Isra':16|
-"..dan jika Kami hendak membinasakan suatu negeri, maka Kami perintahkan kepada org yg hidup mewah di negeri itu (agar mentaati Allah), tetapi bile mereka melakukan kedurhakaan didalam (negeri) itu, maka sepantasnya berlakulah terhadapnya perkataan (hukuman kami), kemudian Kami binasakan sama sekali (negeri itu)."

2. 17.58 |
Al-Isra':58|
- "..dan tidak ada suatu negeri pun (yg durhaka penduduknya), melainkan Kami membinasakannya sebelum hari Kiamat atau Kami siksa (penduduknya) dengan siksa yg sgt keras. Yang demikian itu telah tertulis didlm kitab (Lauh Mahfuz)"

3. 8:52 |Al-Anfal:52|

-" (Keadaan mereka) serupa dengan keadaan pengikut Fir'aun dan org2 yang sebelum mereka. Mereka mengingkari ayat2 Allah, maka Allah menyiksa mereka disebabkan dosa2nya. Sungguh,Allah Mahakuat lagi sangat keras siksa-Nya "

Usah bicara keajaiban semata-mata namun ambil pengajaran darinya.Al-Quran telah menyatakan akan dugaan yang menimpa Padang 1400 tahun lalu.Mereka sudah diuji.Kita bila lagi jika kita terus ingkar akan perintahNya?Tepuk dada carilah destinasimu sendiri!


1 Kesan Parut:

Free Our Mind berkata...

ANda boleh rujuk artikel ini juga. untuk 3 tanda kiamat besar yang sudah muncul. http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/10/kajian-hadis-rasullulah-tentang-kiamat_07.html