Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Fitnah Dajjal Laknatullah!!!


Bersama-sama DAJJAL ada 2 malaikat yang menyerupai 2 orang nabi.DAJJAL berkata akulah tuhan yang patut disembah oleh kamu maka malaikat yang disebelah kanannya berkata''Bohong engkau tetapi kata-kata malaikat itu hanya boleh didengar oleh sahabatnya,lalu sahabatnya pun berkata ''benar engkau'' tetapi kata-kata malaikat itu dapat didengar oleh semua orang.Disebabkan itu orang beranggapan bahawa DAJJAL itu tuhan.

DAJJAL akan menjelajahi bumi ini dengan kesaktiannya,dia akan membawa syurga dan neraka.Syurganya adalah neraka ALLAH,nerakanya adalah SYURGA ALLAH. Sebelum kemunculan DAJJAL ALLAH akan menguji hambanya dengan kemarau selama 3 tahun berturut-turut.Apabila DAJJAL datang,dia membawa sungai-sungai yang mengalir.Terdapat banyak jenis sungai seperti susu,arak,dan sebenarnya tetapi itu sebenarnya neraka ALLAH.


DAJJAL tidak boleh memasuki Makkah dan Madinah kerana dijaga oleh malaikat-malaikat .Seorang ulama' (ada yang berpendapat Nabi Khidir) akan keluar berjumpa dengan dajjal.Apabila sampai di hadapan kubu DAJJAL,2 pengawalnya bertanya "Siapa kamu? Apa tujuan kamu datang ke sini?" dia menjawab ingin berjumpa dengan pembohong besar. Pengawal-pengawal DAJJAL amat marah dan mahu membunuhnya tetapi salah seorang daripada mereka berkata "Bukankah tuhan kita (DAJJAL) tidak membenarkan kita membunuh tanpa pengetahuannya,lalu mereka membawa ulama' tersebut menghadap DAJJAL.


DAJJAL dengan angkuh berkata "Siapakah kamu?".Ulama' tersebut tahu DAJJAL berdasarkan tanda-tanda yang diberitahu oleh NABI MUHAMMAD (SAW).Dia berkata aku hamba ALLAH dan kau penipu besar Al Masih DAJJAL.DAJJAL dengan marah berkata aku akan membelah badanmu menjadi dua.Ulama' itu berkata aku hanya takutkan Allah lalu DAJJAL mengarahkan penolongnya memegang kaki sebelah kanan dan seorang lagi memegang kaki yang disebelah kiri.DAJJAL membelah badannya dengan memotong dari celah paha ke kepala.Maka, terbelah dualah ulama' tersebut.DAJJAL menggunakan kuasa saktinya untuk menghidupkan semula.



DAJJAL berkata,sekarang percayalah kamu kepada aku.Ulama' itu berkata "Tidak,engkau penipu besar".DAJJAL sangat marah lalu berkata aku akan menyembelih kamu.Tiba-tiba dengan kuasa ALLAH leher ulama' itu menjadi keras.DAJJAL tidak boleh memotong leher ulama' tersebut lalu memasukkannya ke dalam neraka tetapi sebenarnya ia adalah syurga ALLAH.



DAJJAL menyuruh syaitan-syaitan untuk bekerja dengannya.Dia berkata kepada orang-orang di seluruh dunia apakah kamu akan beriman denganku jika aku menghidupkan ibubapamu. Mereka berkata "Ya".DAJJAL menyuruh syaitan-syaitan itu menyamar menyerupai ibubapa mereka.

P/S: Untuk melindungi diri daripada fitnah DAJJAL hendaklah diamalkan 10 ayat terakhir dari surah Al-Kahf.

1 Kesan Parut:

chuck berkata...

10 ayat pertama atau 10 ayat terakhir??