Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Konspirasi Ahmednijad dan Yahudi?

Tiga tahun tahun yang lalu, ketika baru terpilih menjadi Presiden Iran, Mahmud Ahmadinejad mengeluarkan pernyataan patriotik untuk umat Islam seluruh dunia. "Israel mesti dihapuskan di muka bumi ini. Dan lenyapnya Israel hanya masalah waktu saja." ujarnya ketika itu yang langsung disambut oleh gegak gempita dunia Islam.

Pada waktu agresi Israel ke Gaza yang belum usai satu bulan pun, Ahmadinejad juga mengecam Israel. Apakah benar begitu?

Menurut http://www.almokhtsar.com, banyak yang tertipu oleh Ahmadinejad, bahawa sikap Ahmadinejad itu adalah lakonan belaka. Bagaimana tidak, kenyataannya secara tersembunyi terjalin hubungan dan koalisi yang intim antara Ahmadinejad dan Israel dalam hal pembelian senjata dan transaksi lainnya.

Masih seperti yang diwartakan lamanyang terbit di Timur-Tengah tersebut, “Setelah pidato yang berapi-api itu, orang-orang mengira, Nejad akan mengembalikan wibawa dan kekuatan kaum Muslimin.Demikiankah? Tunggu dulu! Jangan terburu-buru mengambil kesimpulan!" Oleh almokhtsar, Ahmadinejad tertangkap oleh juru kamera sedang bersama orang-orang Yahudi di Amerika.

Di New York, Presiden Iran itu menyambut kedatangan sejumlah Rabi Yahudi Amerika. Secara jelas, Ahmadinejad memberi sambutan hangat, saling memberi hadiah dengan orang-orang Yahudi.

Destinasimu:'

-Bergantung pada individu itu menilai apa yang mereka lihat.Bagi ana,tidak usah kita bersangka buruk dengan orang lain terutamanya yang seagama dengan kita.Dan tidak salah kita berbuat baik dengan semua penganut agama di dunia kecuali yang benar-benar memusuhi Islam.Dan Yahudi itu sendiri,tidak semuanya menyokong Israel.Tetapi di sebaliknya jika mereka juga dalang dalam hal ini,ana tak pasti.Moga Allah bimbing Ahmednijad ini ke jalan yang diredhaiNya.

1 Kesan Parut:

lutfi belwael berkata...

ini tuduhan palsu. rabbi2 yahudi ini semua tidak menyokong zionis dan negara israel. mereka menyatakan israel perlu mengembalikan tanah org palestin. mereka menganut agama yahudi orthodox. http://www.nkusa.org/