Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Mulai Sibuk (Tentatif Hidupku)

Assalamualaikum...

HuHuHu.Apakah bermula dengan hari ini maka berakhirnya masa santai ku di rumah?Ana tak pasti sehingga bila akan ketemu semula masa senangku kelak kerana percaya atau tidak bermula sejurus ana memasukkan entri ini,maka ana secara rasminya menjadi sibuk selama 20 hari berturut-turut.Berikut adalah tentatif kehidupan ana sepanjang 20 hari kelak:

  • Jumaat (19/6/2009)- Berkemas bersama sahabat serumah.Barang akan dibungkus sebelum dinaikkan keatas lori untuk dipindahkan ke rumah sewa baru.
  • Sabtu (20/6/2009) - Pagi hingga tengahari ana akan menapak di Litar Latihan Memandu Metro Driving di Subang untuk menduduki ujian QTI JPJ.Malamnya ana kena bersedia ber kemas barang keperluan hidup yang perlu dibawa untuk pendaftaran di UNITEN keesokkan harinya.
  • Ahad (21/6/2009) - Pagi hingga petang ana bersama sahabat rumah akan mencuci rumah sewa yang baru.Kemudian jika ada kesempatan kami akan memunggahkan barangan masuk ke dalam rumah baru di Seksyen 8 Bangi.Pada petangnya selepas Asar,ana akan mendaftar di Apartment Cendiakawan untuk menjalani ToT Fasilitator UNITEN selama seminggu.
  • Isnin- Jumaat ( 22/6-26/6) - Menjalani kursus formal TOT Fasilitator.Ia merupakan persediaan sebelum kedatangan siswa siswi baru UNITEN pada 27/6 dan minggu orientasi pada 28/6-3/7kelak. 
  • Sabtu dan Ahad (27/6-28/6) -  Menguruskan Pendaftaran siswa siswi baru UNITEN yang dijangkakan lebih 1000 orang mendaftar di kampus Putrajaya.
  • Isnin- Jumaat ( 29/6 - 3/7) -Bermulalah minggu orientasi dengan menjadi salah seorang daripada 120 Fasilitator dan urusetia UNITEN.Pengalaman terbesar selepas menjadi Fasilitator dan Biro Program dalam Kem Motivasi Perdana FELDA-UNITEN 2009.
  • Sabtu - Ahad ( 4/7 -5/7 ) - Memindahkan saki baki barangan dari rumah di Keramat ke rumah sewa baru. Proses penyesuaian diri di rumah sewa baru bermula.Keperluan rumah baru juga perlu diperkemas kinikan.
  • Isnin-Rabu ( 6/7 - 8/7) - 3 Hari yang akan memenatkan kerana akan melakukan penyususnan semula jadual kuliah serta menyesuaikan diri pada subjek baru yang lebih mencabar. Keperluan belajar seperti buku memeritkan wang saku.
  • Khamis ( 9/7/2009) - InsyaAllah ana akan mengambil Ujian JPJ untuk motorsikal pada hari yang tersebut.
  • ( 9/7/2009 onward) - InsyaAllah akan dibukakan pintu kelapangan bermula tarikh tersebut.Tetapi apabila memasuki awal bulan Ogos,ana akan kembali sibuk dengan bermulanya lautan ujian subjek di UNITEN.

Benar kata nabi s.a.w,rebutlah 5 peluang sebelum 5 peluang dan salah satu daripadanya ialah Masa lapang sebelum masa sibuk.InsyaAllah ana akan lakukan terbaik dalam setiap tugasan di atas.Masa untuk update blog?InsyaAllah selepas habisnya minggu orientasi,ana akan sedaya upaya mencuri masa terluang untuk bersama Destinasimu.Amin...

0 Kesan Parut: