Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Perutusan Sempena Peperiksaan Akhir Sem UNITEN (oleh Presiden PPI)

Dari blog Tuan Presiden Ark Of My Life ke Destinasimu:

Perutusan Sempena Peperiksaan Akhir Semester

Assalamu’alaikum dan Salam Sejahtera

Kaifa Halukum? Saya harap sahabat-sahabat berada dalam keadaan sihat walafiat. Saya pasti kalian sedang sibuk mempersiapkan diri untuk ‘final exam’. Saya mewakili seluruh warga PPI mendoakan agar kalian berjaya menghadapi peperiksaan ini dengan cemerlang. Ma’at Taufiq Wan Najah. Good Luck!

Cuma saya rasa perlu saya bawa satu isu kepada sahabat-sahabat sebelum sahabat-sahabat menghadapi peperiksaan nanti. Isu yang dimaksudkan adalah keredhaan guru.

Saya percaya ramai di kalangan kita terhutang budi dengan pensyarah kita. Malah mungkin ada segelintir kita secara sengaja atau tidak telah melukakan hati mereka. Kita mungkin terlepas kelas akibat tertidur ataupun kita tertidur dalam kelas. Mungkin juga kita tidak menumpukan sepenuh perhatian dalam kelas.

Maka dengan itu, marilah kita gunakan kesempatan ini untuk memohon maaf dari para pensyarah kita dan mendoakan insan-insan yang telah berkorban untuk kita ini. Nabi pernah bersabda

“Barangsiapa telah berbuat kebaikan kepadamu, maka balaslah kebaikannya itu. Jika engkau tidak mendapati apa yang dapat membalas kebaikannya itu, maka berdo’alah untuknya hingga engkau menganggap bahwa engkau benar-benar telah membalas kebaikannya.” (Hadith Sahih Riwayat Ahmad)

Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk memohon maaf dari para pendidik atas segala kesalahan yang pernah saya lakukan secara sedar atau tidak. Semoga Allah memberkati kalian atas segala usaha kalian. Amin.

InsyaAllah sebagai kesimpulan, perutusan ini merupakan perutusan yang terakhir untuk semester ini, maka saya turut ingin meminta maaf andaikata terdapat sebarang kekurangan dari pihak kami sepanjang semester ini.

Sekian, Wassalam.

Dzar-Abdullah Bin Amir

Presiden

Persatuan Pengajian Islam 08/09

0 Kesan Parut: