Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Mem'Blog' di pagi Jumaat


Assalamualaikum...

Alhamdulillah masih bernafas aku.Selepas aku solat subuh tadi aku terus ke duduk di depan laptop kesayanganku untuk melepaskan lelah dengan menaip sedikit sketsa hidupku di Destinasimu.Arghhh kenapakah cuti ini aku rasakan begitu sekejap.Adakah ini kali pertama dalam hidupku aku memanfaatkan sepenuhnya cuti dengan aktiviti yang berfaedah.Terima kasih ku ucapkan kepada sahabat serumahku Baitul Junnud yang memperkenalkan aku kepada Persatuan Belia Islam Nasional,ISMA dan Aman Palestin.Dengan usaha kalian mengajak ku ke jalan yang lebih baik,dapat aku rasai nikmat kita di bawah satu organisasi bukan kerajaan yang memperjuangkan Islam sebagai prinsip asas dalam kehidupan.

Tidak juga aku lupakan kepada sahabat-sahabat seperjuangan dalam PPI yang mengajak aku kepada sebuah persatuan yang aktif dalam menegakkan syiar Islam di UNITEN.Jika tidak sudah tentu aku menyertai kelab atau persatuan yang lara dan masih dibuai mimpi indah nikmat dunia yang hanya sementara ini.

Seronok benar aku bercuti kali ini.Aku suka menjadi sukarelawan.Selain dapat berbakti kepada agama,aku dapat menambah kenalan dan tahu cara sesebuah organisasi itu bergerak. Cuti seminggu ini aku setia bersama AMAN PALESTIN.Aku sibuk menjaga booth di Kompleks PKNS Bangi kerana di situ diadakan pameran SAVE GAZA selama dua minggu untuk memperingati kepayahan dan kesengsaraan kehidupan rakyat Palestin di Gaza.Feedback yang kami dapat adalah sangat baik dan ramai pengunjung memberikan sokongan pameran ini diadakan.

Aku masih ingat semasa kami buat pameran dan kutipan derma bergerak di Tasik Chempaka sempena pertandingan memancing,apa yang kami belajar dari proses kutipan derma itu adalah, kita tidak boleh judge seseorang melalui pemakaian atau luaran mereka.Mengapa aku berkata sedemikian?Ini kerana pemancing yang aku tengok pemakaian mereka tak menjaga aurat,ada yang warnakan rambut dan berkelakuan agak liar tetapi mudah hulurkan duit sumbangan untuk menderma ke Tabung SAVE GAZA.Ada juga minah yang open hair,pakaian masyaAllah seksi dan bercouple tapi tanpa segan silu menderma.Ada pula pakcik yang memakai lebai atau kopiah mahupun makcik yang bertudung labuh,mahu diberi pamplet atau brochure atau risalah berkaitan dengan Palestin pun mereka tolak dan buat muka masam.Mungkin mereka tengah hot agaknya tak dapat ikan yang dipancing.hehehe...

Kini aku belajar dan belajar untuk berpersatuan bersama Islam.Mungkin ini usahaku kecil tetapi untuk saudaraku di Palestina,ini pengorbanan aku untuk kalian.Dan sahabatku di luar sana,teruskan berjihad menentang Israel dan sekutunya dengan memboikot barangan mereka. Isnin ini akan bermula kembali sesi pengajian ku di UNITEN dan aku kembali sibuk bertugas sebagai seorang siswa dan pimpinan PPI Uniten.Moga Allah bantu mempermudahkan hidup ku kelak.Tarbiyah itu adalah ujian Allah buatku...Alhamdulillah...

0 Kesan Parut: