Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Aku dan Mimpi Malam Tadi...


Astaghfirullah Astaghfirullah Astaghfirullah...

Betapa hati ini gentar dengan mimpi malam tadi.Aku berada di lautan sebelah Gaza.Al kisahnya aku berada di Gaza untuk misi kemanusiaan.Kemudian tiba-tiba,Gaza di serang lagi sekali oleh Israel Laknatullah.Aku merasa begitu takut dan seperti ianya benar-benar berlaku di hadapanku.Gaza di hujani ratusan peluru berpandu yang menghentam setiap jarak 50 meter.Aku benar-benar dalam ketakutan.Begitu banyak bom menghampiri ku dan aku berjaya selamatkan diri.Biasalah mimpi katakan.Tetapi kekuatan bom itu sangat menakutkan aku.Aku lihat memusnahan rumah,harta benda dan nyawa di hadapanku.Aku seperti mahu meraung melihat keadaan kelam kabut seperti itu.Aku bergegas bersama-sama pasukan misi bantuan kembali ke kapal misi kemanusian milik Malaysia.

Dan apabila tiba di pantai,nun jauh di sana kelihatan beberapa buah kapal perang Yahudi mula berlabuh di tepi pantai Gaza.Aku cepat-cepat menaiki kapal Malaysia dan setelah kami baru hendak berlayar,Kapal akan ditahan oleh Yahudi.Yang anehnya mereka menggunakan kekuatan tentera seperti helikopter untuk menembak kami.Maka kelam kabut kami mencari perlindungan di dalam kapal 5 tingkat itu.Aku merasakan nyawaku akan dicabut sebentar lagi kerana mereka benar-benar mahu membunuh ku.Apa salahku pada mereka?Aku bersama crew penyelamat yang lain berusaha mengelakkan diri daripada bertemu atau di kesan oleh tentera Yahudi di dalam kapal kami.Baki yang tinggal berkumpul untuk bersama-sama melarikan diri tetapi kami berada di lautan.Kemana mahu lari?Kapal sudah dikepung.Dalam situasi genting seperti itu,tiba-tiba aku dengar suara azan mendayu.Wah!Tengah lautan juga boleh dengar suara memanggil manusia menyembah Illahi.Aku pejam mata dan kemudian celikkan mata.Ah, aku bermimpi rupanya.Azan tadi adalah azan subuh masjid berdekatan dengan rumahku. Alhamdulillah dengan keamanan yang Malaysia kecapi.Dan aku doakan Allah berikan kekuatan kepada Palestina untuk bangkit dari kemusnahan yang mereka hadapi...

(Cerita di atas merupakan mimpi benar yang aku lalui...)

0 Kesan Parut: