Followers

Usha-Usha

Artikel

Template Terbaru

Apabila Hanya Mempersoalkan Kecantikan...


"Satu kaji selidik mendapati wanita cantik cenderung untuk melahirkan anak perempuan lebih cantik berbanding ibunya manakala kitaran itu berterusan daripada satu generasi kepada satu generasi, lapor sebuah akhbar semalam.

Kajian oleh seorang penyelidik dari Universiti Helsinki iaitu Markus Jokela menyatakan wanita cantik melahirkan lebih ramai anak terutamanya anak perempuan berbanding wanita yang kurang cantik.

Dalam kajiannya, Jokela menggunakan data melibatkan 1,244 wanita dan 997 lelaki dari Amerika Syarikat selama empat dekad.

Sepanjang kaji selidik itu dilakukan, gambar setiap responden dirakamkan bagi menilai kecantikan fizikal mereka manakala jumlah anak yang mereka miliki turut direkodkan.

Beliau mendapati wanita cantik memiliki 16 peratus lebih ramai anak berbanding wanita yang kurang cantik.

Contoh-contoh jelas kaji selidik itu termasuk selebriti wanita yang memiliki anak perempuan yang cantik.

Model terkenal, Jerry Hall memiliki dua anak perempuan yang cantik iaitu Elizabeth dan Georgia Jagger.

Anak perempuan model terkenal, Yasmin Le Bon iaitu Amber turut memiliki wajah yang cantik.

Bagaimanapun, kaji selidik yang sama mendapati perubahan tersebut tidak berlaku kepada kaum lelaki."
Destinasimu:
Artikel di atas dipunyai oleh Agensi Berita.Aku agak sangsi dengan artikel di atas.Apa yang cuba disampaikan?Adakah mahu mengagungkan kecantikan semata-mata tanpa melihat kepada aspek lain.Bukankah nabi telah letakkan 4 aspek pemilihan si isteri?Dan kecantikan yang terakhir.Adakah mahu mempromosikan kecantikan luaran sahaja tanpa kecantikan dalaman? Banyak je sekarang anak gadis cantik dari ibunya yang cantik namun sedihnya akhlaknya tak secantik luarannya.Indah khabar dari rupa.Berfikirlah wahai adam,bahawasanya kehidupan bersama isterimu,setibanya umur 40 tahun,hilanglah wahaj kecantikan mudanya namun yang tinggal adalah akhlak dan agamanya yang akan memimpin mu kelak hingga ke liang lahad mu.

0 Kesan Parut: